16 Şubat 2006 Perşembe

Küçük işler

Verilmekte olan bir hizmetin incir çekirdeğini doldurmayan nedenlerle sonlandırılması konusunda ancak "ayıp" diyebiliyorum - ama oluyor işte böyle şeyler.
- Ben "add-drop" yapacaktım da formlar nerede?
- İnternetten yapacaksınız, form yok. (Bu arada kadın beni sadece başından atmak için demiş bunu, sonradan gittim aldım, elimde form.)
- İyi de ben zorunlu derslerden birini düşürecektim, onu netten yapamıyoruz.
- Zorunlu dersleri drop edemiyorsunuz.
- Daha geçen dönem yapmıştım ama.
- Evet ama bu dönem kaldırıldı. Herkes düşürüp kendince ders alıyor, saatler karışıyor, uğraşamıyoruz.
- ...
Bir de son günlerde sevgili gmail'ıma okuldan posta gelmiyordu - bense durumu önemsemiyordum tatil olduğu için. Dün Efe'yle konuştuğumda öğrendim ki okula ait mail adreslerinden yönlendirmeleri kaldırmışlar. Efe ilgili departmana bu konuya dair bir mail attı ve cevap:
"ims te bulunan mail forward sistemi gecici olarak kapatilmistir. ozellikle tatil donemlerinde pek cok kisinin bu servisi kullanarak maillerini disaridaki servislere yonlendirmeleri cok fazla teknik soruna neden olmaktadir.ozellikle mail gruplarina uye olan kisilerin bu tip bir yonlendirme yapmalari maillerin loop olmasina neden olmaktadir. CIT bu servisin devamliligini garanti etmemektedir. Maillerinizi ims web arayuzu veya outlook ve benzeri mail clientlariyla okumanizi oneriyoruz.

iyi calismalar"
Tavsiyeleriniz ve üslubunuz için teşekkürler. Ayrıca böyle bir kararı önceden bildirme zahmetinde bulunmadığınız için sizleri özel olarak tebrik ediyorum.

Yine de bir sürü iddiası olan bir okul (hele ki her dönem yüksek miktarlarda para alıyorsa) kendi içinde bolca teknoloji ve olanak gösterisi yaparken daha önce verdiği hizmetleri "zor oluyor" gibi açıklamalarla kaldırmaya nasıl utanmaz? (Gerçi açıklamaları öğrenmek için sormak gerekiyor elbet.) Anlayamıyorum.

1 Yorum:

17 Şubat, 2006 11:38

Burada aslında sorun olan teknolojinin yetersizliği yüzünden oluşan karışıklıklar falan değil. CIT'deki adamlarınızın aslında yeteri kadar bilgiye sahip olmaması. Okulunuz koskoca Koç Sistem gibi bir ekol dururken CIT midir nedir o birime dışardan eleman almak gibi bir hataya düşüyor hep, içerden tanıdıklarım sayesinde bilebiliyorum bunu. Parmak hesabını zorlayıp toplasan 5000 den daha fazla kullanıcısı olmayan bir sistemdekilerin mail forward yapması kime ne yük bindirecek allah için? İstanbul Üniversitesi gibi 70 binden fazla öğrencisi olan ve teknolojinin 0.69 mikron yakınından geçemeyen bir devlet üniversitesinin sistemi bile kaldırıyorsa bunu Koç'un sistemi hayli hayli kaldırır. Yok efendim grup mailleri loopa giriyormuşmuş da yok efendim sisteme yük bindiriyormuşmuş de içinden çıkılmıyormuşmuş da.
Doğru dürüst konfigüre edemezsen mail sunucusunu tabii içinden çıkamazsın.
Salak.

diyor Anonymous Adsız...  

<< Anasayfa