19 Ocak 2006 Perşembe

Önyargı

Önyargılı bir insanım - bunu derken gurur duymadığım açık ama çok da utanamıyorum. O kadar doğal ki insan yaptığı şeyin farkına varamıyor - tabi bu da aşmayı istememe engel olamıyor. Komik duvar önyargı, derin konu, "şu an"ıma göre değil. Yine de... İşte bir adımlık yaklaşım:

Giriş: "Evet dinledim, biliyorum. Ama Yeni Türkü pek sevmem doğrusu." Bunu derken öylesine eminim ki çok dinlediğimden ve vardığım yargının grubun bana hitap etmediği, hatta sevimsiz ve başarısız bulduğum oluşundan...

Gelişme:
- 1-2 şarkısı dışında pek de sevmem (Kötü bir grup).
- "Telli Telli"?
- Ha evet işte bi onu severim.
- "Bana bir masal anlat baba"?
- Ha evet bir de o var. Süper şarkı ama o kadar işte, 2 şarkı.
- "Çember"?
- Ha evet bir de o var...
- "Yağmurun elleri"?
- Ha doğru, o da güzel...
- "Maskeli Balo"?
- Aaa o da onlarındı değil mi? Bi de o var işte...
...

Sonuç: Hala var, içimde ve kulaklarımda duruyor o his - dinlerken baştan sona kaptırmama engel olan bi "tarz uzaklığı", bi renk uyuşmazlığı var aramızda - göz ardı edemeyeceğim derecede yadırgadığım. Ama en azından artık şöyle demeliyim: "Bazı şarkılarını gerçekten seviyorum." Böyle demeliyim çünkü gerçekten böyle.

Son durum: Oturdum, dinliyorum.

3 Yorum:

19 Ocak, 2006 09:59

Bu olayın biraz da unutmakla ilgili olduğunu düşünmekteyim (senin için değil sadece ama senin için de). Tarz uyuşmazlığı, solisti sevmemek vb. gibi bir sebepten "data" saklamak yerine unutuluyor. Akılda tek kalan o ekşi his olduğu için de bundan hareket ediliyor (gibi geliyor bana, yoksa ...).

diyor Blogger orkan...  
20 Ocak, 2006 19:57

"Önyargı" sözcüğü de hakkı yenilmiş sözcüklerden bence. Hakkı yenilmiş dediğim de şu: aslında çoğu insanda bal gibi de olan bir özellik, hatta yaşamamız için şart olan bir özellik, bir şekilde ahlağa aykırı bir şey olarak gösteriliyor, böylece utanç verici bir özellik olarak kabul görüyor--bundan böyle onu anlatan kelime olumsuz bir anlam barındırdığı için, aynı kavramı, "olumsuz" göstermeden anlatamıyorsun pek. Çıkıp da "ben önyargılıyım ulan!" deyince, insanları aslında kendini kötülemek gibi bir niyetin olmadığına ikna etmek zorlaşıyor.
Bir de "bencillik" sözcüğü var bu tür işte, daha da var da aklıma gelmiyor şimdi. Öptüm.

diyor Blogger Mine...  
21 Ocak, 2006 00:10

Yeni Türkü'nün dinleyici kitlesi yüzünden olduğunu düşünüyorum. Benim de aklıma asla etraflarında olmak istemediğim insanlar geliyor birileri tarafından bir kaset misali birkaç şey kaydedilmiş ve sonsuz döngüye alıp söyleyen bu şekilde konuşup beyin ütüleyen komünistler.
Bu ve bunun gibi şeyler yüzünden önyargı olarak adlandırıp sevemiyoruz bazı şeyleri.
Yeni Türkü de onlardan birisi. Kendileri yüzünden değil, onları benimseyip taşımaya çalışan boşluklar yüzünden beğenemiyoruz.

diyor Anonymous Adsız...  

<< Anasayfa