4 Ocak 2006 Çarşamba

Heves

Dün Beatles antolojisini izlerken bir anda "Lady Madonna"'nın melodisinin başka bir grup tarafından kullanılmış olduğunu farkettim. Uzun zamandır dinlememiştim Sublime'ın "What I Got" şarkısını ve dinleyince "(ç)alıntı" konusunda yanılmadığımı farkettim. Heyecan... Heyecan... Ama gel gör ki bunu kime söylediysem ya sadece "What I Got"ı ya da şarkıların ikisini de bilmiyor. Ben de kalan son heyecan kırıntılarımla şarkıları yolluyorum. Hatta konunun benzerlik olduğunu söylemeden önce yollamaya çalışıyorum ki yine de bir "farketme anı" yaşanabilsin ama aynı olmuyor işte. "Haa..."dan fazla bir cevap gelemiyor. Paylaşamadım yine, kalmadı heves heyecan.

Hevesin paylaşabildikçe artacağı fikrini savunmaya devam ediyorum yine de. Ama paylaşamayınca patlıyor.

Neyse, bugün netten iyice bir baktım da bu benzerlikten bahseden 1-2 şey okuyup rahatladım.

3 Yorum:

04 Ocak, 2006 18:12

Bu iki şarkıyı arka arkaya dinlesem bile farketmezdim. Dumur oldum kaldım şimdi. Çok acayip, farketmemiş olmamız.
Peki bu bir müzikal gönderme mi, kredisi verilmiş bir yeniden yorumlama mı, yoksa arak mı? Bir fikrin var mı?
Armonipolisi'nin, pop müzüğünde sevilen şarkıların zaten bilindik melodilerin tekrarlarından ibaret olduğunu söylediği bir yazısı vardı ki hangi başlıkta olduğunu filan unuttum.
Allah Allaaaah!

diyor Blogger Mine...  
04 Ocak, 2006 18:21

Heves patlamasını çok iyi anlıyorum.
Ya bahsettiğin konu, müzik yine. Bir bilen, bir ilgilenen çıkar eninde sonunda.
Bir de konu, yaşanılan anlar filan olunca, senden başka iki-üç kişinin şahit olduğu ama o iki-üç kişiyi kesinlikle heyecanlandırmayan ayrıntılar olunca, senin o heves fıs fıs fısslamıyor mu, ona yanıyorum ben.

diyor Blogger Mine...  
05 Ocak, 2006 01:24

İnternetten baktığım kadarıyla pek de kredisi (hakkı) verilmiş görünmüyor ama albüm yok işte. Kapağına bakmak gerek asıl.

(Not: Mine deli gibi istedim o sırada online olasın.)

diyor Blogger İpek...  

<< Anasayfa