17 Kasım 2005 Perşembe

"Genre"

Ön bilgi: Bütün albümlerimin, mp3'lerimin tüm bilgilerini yazıyorum "tag"larına - böylece dinlerken, araken ve ne dinleyeceğime karar verirken hem kolaylık oluyor hem de düzgün görünüyor. Hem mutlu oluyorum. Bütün özellikler gibi "genre" kısmı da çok önemli - özellikle de "ne dinleyeceğime karar verirken" aşamasında zorlandığım zamanlarda - öyle ya da böyle hissettiklerim bir müzik tarzına uygun olduğu ya da en azından yaklaştığı için aranacak alanı daraltmaya yarıyor. Başka güzellikleri de var: Tarza göre böldüğüm zaman "aaa doğru böyle bir şey de vardı" ya da "bunu bir deneyelim bakalım" deme olasılığım artıyor - yine mutlu oluyorum.

Yalnız iki gün önce Osmanlı Davulları albümünü düzelteyim dedim ve kafam karıştı. Bir türlü bulamadım hangi tarz olduğunu. Biri "traditional turkish music" dedi - sinmedi içime. Kısaca Türk müziği desem diye düşündüm - o da olmadı. "Allah! Allah! Allah!" diye savaşa giden bir ordunun ritmini yakıştıramadım. Sonra "world"... Dünya müziği - dünya üzerinde yapılan bütün müzikler için söylenebilirdi ama aslında "benim dışımdaki dünya" anlamında kullanılıyor. Oysa Osmanlı Davulları'na "world" diyebilmek için fazla "yakın" hissediyorum - onu da eledik. Her müzik kategorize edilemiyor galiba, en azından ben o kadar genişlememişim daha - "avant-garde", "industrial" ve "new age" de kurtarmadı bu sefer.

4 Yorum:

17 Kasım, 2005 17:04

o zaman bulalım ona bir genre ama zamana ihtiyacım var. duymadan bilmeden nasıl yapılacaksa artık o iş de.

neyse bu da ilk commentim olsun sana. saçma ama olsun :)

diyor Anonymous Adsız...  
22 Kasım, 2005 13:16

yeri geldi diye;
itunes cok guzel bir program. buradan minnetlerimi iletmek istiyorum.

diyor Blogger skoer...  
26 Kasım, 2005 17:06

valahi bana gönderdiğin kadarıyla ben bu müziğe "ohannesburger" diyorum.
böyle de bir janr oluşturuyorum.
nokta.

diyor Anonymous Adsız...  
15 Mart, 2006 23:39

ben hangi ara gelmisim de, buraya yorum girmisim de, zalambodont da bir sonra yorum girmis...
vay ki vay.

diyor Blogger skoer...  

<< Anasayfa